תרומות של המשתמש פישבוים
עבור פישבוים שיחה יומן חסימות העלאות יומנים
משתמש עם 151 עריכות. החשבון נוצר ב־24 ביוני 2024.
15 באוגוסט 2024
- 21:2321:23, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +10,131 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן לט יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן לט ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=438&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === הרבה בנ"א אין דעתם חזקה שיהיה ראוי ללמדם ד"ת === וכדי להבין טעמו של רבן גמליאל, למה החמיר כ"כ בלימוד התורה למנוע תורה הרבה מישראל, צריך לומר שהוא כמו שהחמירו כ"כ בלימו..." תגית: עריכה חזותית
- 21:2121:21, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +9,541 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן לח יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן לח ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=437&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === חסר קעפל ??? === אמנם גם מטעם אחר עכשיו אין ללמד את בתו תורה לכולי עלמא, דהנה לדעת רבן גמליאל (ברכות כ"ח.) שהיה מכריז ואומר 'כל תלמיד שאין תוכו כברו אל יכנס לבית המדרש', ו..." תגית: עריכה חזותית
- 21:2021:20, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +9,683 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן לז יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן לז ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=436&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === בענין זכות תולה בסוטה הקפידה התורה שיהיה ידיעה ברורה === ואם כן הנשים שאסור ללמוד עמהם גמרא, אף שלומדין כל הדינים אין להם הבנה כראוי. וכתב במסילת ישרים (בהקדמה) שאף..." תגית: עריכה חזותית
- 21:1821:18, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,305 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן לו יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן לו ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=435&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === עיקר מצוות תלמוד תורה הוא לידע ההלכה למעשה === והנה עיקר מצות תלמוד תורה הוא לידע ההלכות על בוריין, והאריך בשולחן ערוך התניא (הלכות תלמוד תורה פ"ג בקונטרס אחרון) באר..." תגית: עריכה חזותית
- 21:1721:17, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +3,280 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן לד יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן לד ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=434&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === איך הוכיח בן עזאי שחייב אדם ללמד בתו גם הדרשות ומקורם === וכללו של דבר, כיון דלכולי עלמא צריכה ללמוד ההלכות ששייכים לאשה בכל התורה כולה, אם כן גם אותה הידיעה שבפרשת..." תגית: עריכה חזותית
- 21:1721:17, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,085 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן לה יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן לה ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=434&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === רק הלומד מקור הדברים יש לו "ידיעה ברורה" בהלכה === והנראה בזה בדעת בן עזאי, דהנה ודאי במה שאמרו שהחיוב ללמד עם הבנות כל פסקי ההלכות של כל המצות, בלי לימוד דרשות חכמינ..." תגית: עריכה חזותית
- 21:1521:15, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,479 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן לג יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן לג ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=433&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === ד' חילוקים בלימוד תורה עם הנשים === ומה שכתב בספר חסידים שאין מלמדין אותם 'סדרי התורה', הנה 'סדרי התורה' הוא תורה שבכתב, ועל זה לא אמרו שהוא כמלמדה תיפלות, אלא שלכתחלה..." תגית: עריכה חזותית
- 21:1421:14, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +3,833 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן לב יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן לב ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=432&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === מדברי בן עזאי נראה שחייב ללמד בתו כל התורה === ומעתה אין צורך למה שנדחקתי לכאורה בישוב קושיא זו, שאין כוונת בן עזאי אלא ללמד את בתו בפרשת סוטה, כי אחר ההתבוננות אין ז..." תגית: עריכה חזותית
- 21:1321:13, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +7,899 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן לא יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן לא ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=431&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === חז"ל יכולים לגזור גזירה אף שבעקיפין הוא נגד המבואר בקרא === אחר כותבי זאת התבוננתי, כי מה דקשיא לי לכאורה על בן עזאי, לפי דעת הטורי זהב שאין כח ביד חכמים לגזור נגד המ..." תגית: עריכה חזותית
- 21:1121:11, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +138 ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כא אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית
- 21:1021:10, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +9,443 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ל יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן ל ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=430&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === לימוד לה"ק עם בנות אין לו שום מקור === הנה עד כאן דברתי מלימוד לשון הקודש עם בנים זכרים, אבל ללמוד לשון הקודש עם בנות נקבות בודאי שאין שום מקום. שהרי אף בספרי התחיל לומ..." תגית: עריכה חזותית
- 21:0821:08, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,543 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כט יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כט ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=429&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === בא"י גרע טפי לימוד לשונם דיש חרם שלא ללמוד שאר לשונות === והנה בארץ ישראל שעשו חרם חמור נורא ואיום בכל ארץ ישראל על כל הלומדים שם לשונות אחרות, אף לשון המדינה, וכתבו..." תגית: עריכה חזותית
- 21:0721:07, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +9,666 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כח יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כח ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=427&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === לשון הקודש הוא רק מה שהקב"ה דיבר בו וא"א להוסיף עליו === והחתם סופר על התורה (שנדפס כעת מחדש בירושלים) כתב (בסוף פרשת נח) על הכתוב (בראשית יא, א) שפה אחת ודברים אחדים זה..." תגית: עריכה חזותית
- 21:0621:06, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +4,000 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כז יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כז ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=427&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === המינים נשמתם משדין ולילין וגרועים מן האומות === ועיין בתשובת הרשב"א (מהדורא קמא סימן תי"ד) שכתב על מי שאמר דברי מינות והוציא את דברי התורה הקדושה מפשטות דברי הכתובי..." תגית: עריכה חזותית
- 21:0521:05, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +8,471 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כו יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כו ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=426&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === מנהג טוב שנתקן ע"י אדם רשע אין לנהוג בו === ואף אלו לא היו עושים חדשות בהלשון, כמו שעירבו על פי רוב לשונות זרות ודברי מינות בלשון הקודש, אלא היו מדברים בלשון הקודש ממ..." תגית: עריכה חזותית
- 21:0321:03, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +3,995 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כב יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כב ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=423&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === בזמן הזה שהרשעים משתמשים בלה"ק, החשש גדול יותר === הנה כתבתי למעלה כמה טעמים שראו חשש מכשולות גדולות בלימוד לשון הקודש, וכל זה היה בדורות הקודמים שהיה ענין דור הפלג..." תגית: עריכה חזותית
- 21:0321:03, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +3,813 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כג יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כג ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=424&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === מלבד הטעמים לאסור לימוד לה"ק - לימוד לשונם כרוך בו כמה איסורים נוראים === וחם לבי בקרבי בהגיגי מגודל התמיה העצומה, אשר גם שומרי תורה ומצות בישראל ותלמידי חכמים אינם..." תגית: עריכה חזותית
- 21:0321:03, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,089 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כד יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כד ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=425&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === המחליף פתח בקמץ או יהרוס הכוונה או יבוא לידי כפירה === ובענין השינוים שעושין בלשון, מבואר ברבינו בחיי פרשת וירא (בראשית יח, ג) דמצינו שהמחליף פתח בקמץ לא ימלט מאחת מ..." תגית: עריכה חזותית
- 21:0321:03, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +2,651 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כה יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כה ~ == [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=66383#p=425&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= להצגת סימן זה בצורת הדף] === לשון ארמי מגונה בעיני המלאכים בשביל שמעורב בו לשה"ק בשינויים === וברא"ש בברכות (פרק היה קורא סימן ב'), שהביא הא שאמרו (שבת יב:) אל ישאל אדם צרכיו בלשון ארמי שאין מלאכי..." תגית: עריכה חזותית
- 20:4720:47, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +11,249 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כא יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כא ~ == === המנהג דלומדים תלמוד אף קודם שלמדו כל המקרא - שלא כסתם משנה === ויש להעיר עוד דהנה במשנה (אבות פ"ה מכ"א) בן חמש למקרא, בן עשר למשנה, בן ט"ו לתלמוד. והמהר"ל מפראג ז"ל (גור אריה דברים ו, ז) צווח ככרוכיא למה אין עושין כסדר הזה ללמוד קודם כל המקרא כולו, ו..." תגית: עריכה חזותית
- 20:4420:44, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +121 ספרי תולדות וקורות ימי חייו אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית
- 14:2614:26, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +7,935 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן כ יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן כ ~ == === בירושלמי מחלק בין מסית למדיח וצ"ע הנפק"מ לדינא === וראה זה פלא בירושלמי (סנהדרין פ"ז הי"ב) מסית מדבר בלשון גבוה, מדיח מדבר בלשון נמוך. מסית מדבר בלשון הקודש, מדיח מדבר בלשון הדיוט. מסית שאמר בלשון הדיוט, נעשה מדיח. מדיח שאמר בלשון הקודש, נעשה מסי..." תגית: עריכה חזותית
- 14:2514:25, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +7,914 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן יט יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן יט ~ == === כל כוחם של דור הפלגה היה ע"י שדיברו בלה"ק (זוה"ק) === ולהבין יותר הענין, ראיתי להעתיק מה שאיתא בזוהר הק' (נח עה:) על ענין דור הפלגה, וזה לשונו הק': "ואי תימא לישנהון אמאי אתבלבל, אלא בגין דכלהון ממללין בלשון הקודש, ההוא לישנא קא עביד לון סיוע. בגין..." תגית: עריכה חזותית
- 14:2314:23, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,422 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן יח יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן יח ~ == === הרמב"ם - דיבור אסור בלה"ק יותר גרוע מדיבור אסור בלשון חול === ואשר אנכי אחזה בזה לפי עניות דעתי, דהנה כתב הרמב"ם ז"ל בפירושו למסכת אבות (פ"א מי"ז) כשיהיו שני פיוטים ולשניהם ענין א' וכו' מחלק הדיבור הנמאס, מפני שהוא מזרז ומעורר על מדה פחותה, ויהיה..." תגית: עריכה חזותית
- 14:2214:22, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,476 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן יז יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן יז ~ == === אבותינו נמנעו מלדבר בלה"ק לפי שהיו במקומות המלאים גילולים === והחתם סופר כתב באבן העזר (ח"ב סי' י"א), שגם הקדמונים היו בקיאים ללועזים בלע"ז, אך בכוונה שבשו הלשונות מפני גזירת י"ח דבר שבירושלמי (שבת פ"א ה"ד) "ועל לשונם". ואינו מובן לכאורה, שאם לא רצ..." תגית: עריכה חזותית
- 14:2214:22, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +6,594 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן טז יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן טז ~ == === ממה שאמרו אביו "מלמדו" משמע שלא דיברו בלה"ק === גם מלשון הספרי (דברים יא, יט) שכתב משיתחיל לדבר אביו מלמדו לשון הקודש, וברש"י ז"ל (עה"ת, דברים יא, יט) הנוסח אביו משיח עמו בלשון הקודש, ואילו היו אביו ואמו מדברים בביתם בלשון הקודש, לא היה מציאות שיתח..." תגית: עריכה חזותית
- 14:2114:21, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +6,910 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן טו יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן טו ~ == === דעת התניא דבימיהם היה רוב דיבורם של הת"ח בלה"ק === ולשון התניא בשלחן ערוך שלו (ת"ת פ"א סעיף א') קשה להבין. שכתב, "בימיהם שהיו מספרים הרוב בלשון הקודש וגם התינוק משמתחיל לדבר היה אביו מספר עמו בלשון הקודש, ועל כן לא היו צריכין ללמד התינוקות פירוש..." תגית: עריכה חזותית
- 14:2014:20, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +7,828 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן יד יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן יד ~ == === חזינן שבכל הדורות לא היו משתמשין כ"כ בלה"ק === וכדי להבין הענין יותר במה שנוגע ללשון הקודש, מהראוי לשים לב למה נעזב כל כך לשונינו לשון הקודש עוד מקדמת דנא, אף אצל החכמים גדולים והעצומים. ונחזי אנן, הנה התלמוד חיברו בלשון ארמי מעורב עם שאר לשונ..." תגית: עריכה חזותית
- 14:2014:20, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +7,716 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן יג יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן יג ~ == === אין להרגיל בניו במקרא מחשש דיעות נפסדות === וכדי להבין מה שבש״ס לא הזכירו מלימוד הלשון כלל אף ברמז. הנה ראשית ראיתי להעתיק דברי הצל״ח שכתב על מימרא דרבי אליעזר (ברכות כח:) מנעו בניכם מן ההגיון [ולא נמצא זה בספרי הצל״ח המצוים בידינו אלא בספרי..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1914:19, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +12,018 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן יב יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן יב ~ == === הספרי יליף חיוב הלשון מסברא - וסברא דאורייתא היא === ויותר נראה שהספרי סובר כן מסברא שהוא בכלל לימוד התורה, ומצינו שסברא דאורייתא הוא, שאמרו בכמה מקומות בש״ס (עיין כתובות כב.; בבא קמא מו:; נדה כה.; ועוד) למה לי קרא סברא הוא. אמנם בברכות ריש פרק כ..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1814:18, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +6,684 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן יא יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן יא ~ == === מה שיש לחלק בין הספרי להש"ס === נחזור לעניננו שיש ליישב בזה החילוק, שבספרי הביא חיוב ללמד את בנו לשון הקודש, ובש״ס השמיטו. דהספרי אקרא קאי, שלא היה התקנה להושיב מלמדים בכל עיר ועיר עבור כל ילדי בני ישראל, אלא האב שהיכולת בידו הוא היה לומד עם בנ..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1614:16, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +7,637 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן י יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן י ~ == === חז"ל החמירו מאוד בתקנת ריב"ג === אבל יהיה איך שיהיה, הנה זה ודאי שאחר שנעשה התקנה להושיב מלמדים בכל עיר ועיר, החמירו הרבה בתקנה זו יותר מבתקנות אחרות. וברמב״ם (פ"ב מה' תלמוד תורה ה"א) אחר שהביא התקנה להושיב מלמדים בכל עיר ועיר, סיים שמחרימין אנשי..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1514:15, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה 0 ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ט אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית
- 14:1514:15, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +4,521 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ט יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן ט ~ == === התקנה הראושנה להושיב מלמדים בירושלים היתה בשביל העניים === ועל פי זה נוכל להבין המשך דברי הש״ס בבא בתרא (כא.) שכתבו, שבתחלה מי שיש לו אב מלמדו תורה, מי שאין לו אב לא היה לומד תורה, מאי דרוש וכו׳, התקינו שיהיו מושיבין מלמדי תינוקות בירושלים, מאי..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1514:15, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +3,986 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ח יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן ח ~ == === גם להרמב"ם - התקנה היתה שהתורה משתכחת מרוב ישראל מחמת עניות ממון ודעת === ומה שכתבתי לעיל לכאורה, דלדעת הרמב״ם באותן שיש להם אב אין חילוק בין קודם התקנה לאחר התקנה, וצריך לומר אליביה דמה שאמרו ז״ל שאלמלא הוא נשתכחה תורה מישראל, קאי רק על מי שאי..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1414:14, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +8,397 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ז יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן ז ~ == === להרמב"ם מחויב האב מעיקר הדין לשכור מלמד לבנו, והתקנה למי שאין לו אב === שוב התבוננתי שלדעת הרמב״ם שבפרק א' מהלכות תלמוד תורה (הלכה א-ג) הביא את החיוב דאורייתא שחייב האב ללמד את בנו תורה, ושחייב האב לשכור מלמד לבנו ללמדו, אבל על בן חבירו אינו חיי..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1314:13, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +6,679 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ו יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן ו ~ == === קודם תקנת ריב"ג נצרך ללמד לה"ק לבנו כדי שיוכל ללמוד בעצמו - משא"כ אחר התקנה === הגה כי כן אנו רואים דעת הש״ס והפוסקים, אבל מהראוי להתבונן להבין דעת קדושים כאשר כתבתי לעיל, גם למעט בפלוגתא בין התנאים עדיף. גם ראוי להתאמץ בכל מה דאפשר שלא יהיה סתי..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1314:13, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,741 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ה יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן ה ~ == === הפוסקים השמיטו דין לימוד לה"ק עם בנו משום דהש"ס השמיטו === ובחומש תורה תמימה עשה מזה פליאה עצומה, והרבה לתמוה על הפוסקים ועל הרמב״ם, למה השמיטו הא דספרי ותוספתא בחיוב לימוד לשון הקודש, אבל באמת אין שום מקום לתמוה במה שעשו כדברי התלמוד. ומה שכ..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1214:12, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,173 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ד יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן ד ~ == === ולהלכה דברי הש"ס עיקר שאין חיוב ללמד לה"ק === להלכה כיון שהרי״ף והרא״ש (בס' סוכה וקידושין) והרמב״ם בהלכותיו, והטור ושולחן ערוך וכל נושאי כליהם, כולם כתבו רק כלשון הש״ס שהשמיטו את לימוד הלשון, ולא הזכירו מזה כלל אף ברמז, בוודאי שהכריעו כן להלכה,..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1214:12, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +6,604 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ג יצירת דף עם התוכן "== ~ סימן ג ~ == === להש"ס אין חיוב ללמד לה"ק, להתוספתא חיוב מד"ס אחר לימוד התורה להספרי נסרך בשביל לימוד התורה === והנראה בזה דהנה גם בפרק קמא דקידושין (דף כט.) שחשב שם בברייתא כל מצות האב על הבן, למולו וכו׳, וללמדו תורה וכו׳, וללמדו אומנות. לא חשב כלל לימוד לשון הקו..." תגית: עריכה חזותית
- 14:1014:10, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +6 ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ב אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית
- 14:0914:09, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה −2 ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן א אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית
- 14:0714:07, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה −4 ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ב אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית
- 14:0614:06, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה −4 ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן א אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית
- 14:0514:05, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה −37 ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן א אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית
- 14:0414:04, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +6 ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ב אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית
- 14:0414:04, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +16,067 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן ב יצירת דף עם התוכן "'''◆ סימן ב ◆''' === הספרי כתב לה"ק בתחילה והתוספתא בסוף, והסדר הוא נפק"מ להלכה === גם בהשינוי שיש בתוספתא שכתב לשון הקודש בסוף, דלא כמו שכתב בספרי בתחלה, צריך עיון, כי אין נראה לומר בזה אין מוקדם ומאוחר, ואין סדר למשנה בכהאי גוונא, שהרי מבואר בהדיא בש״ס שלמדו הל..." תגית: עריכה חזותית
- 14:0214:02, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +5,438 ח ויואל משה/מאמר לשון הקודש/סימן א יצירת דף עם התוכן "=== ◆ סימן א ◆ === <blockquote>''ג' מימרות של חז"ל בענין לימוד תורה לבנים''</blockquote>הנה בעיקר הלימוד של לשון הקודש אף לבנים ולא לבנות, כת״ה נ״י הראה מקום לפירוש המשניות להרמב״ם שחשבו למצוה קלה, וכן הראה מקום לירושלמי וספרי, וראיתי לבאר קצת הענין. הנה זה לשון הספרי פרש..." תגית: עריכה חזותית
- 13:5913:59, 15 באוגוסט 2024 הבדל היסטוריה +15 ויואל משה/מאמר לשון הקודש אין תקציר עריכה תגית: עריכה חזותית