שו"ת דברי יואל/אורח חיים/סימן ח

מתוך אוצר מהרי''ט
גרסה מ־21:35, 13 ביולי 2024 מאת Be69455 (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "{{הודעה חשובה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ז|תווית_קודם=אורח חיים סימן ז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ט|תווית_הבא=אורח חיים סימן ט}} ב״ה אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט״א* אחדשה"ט באה״ר...")
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
   הודעה: דף זה דורש עריכת שגיאות בטקסט, שיפור הפיסוק וכדו' אנא עזור לנו לשפר את הדף   |   השימוש בטקסט הוא לצורך חיפוש ולימוד וכדו', אין להשתמש בזה לצורך מסחר בשופו"א
  << אורח חיים סימן ז שו"ת דברי יואל אורח חיים סימן ט >>

ב״ה אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט״א* אחדשה"ט באה״ר כראוי לגברא רבא דכוותי׳, הגיעגי מכתבו, והיות שלגודל טרדותי כעח לא אוכל בשו׳׳א להאריך במכתב לבאר הענין, ובפרט שהוא בלא חופלא כי מה אוכל לכתוב מה שאינו נגלה לפניו לרוב בקיאותו בחד״ת׳ והוא כדאי לעצמו ׳לברר לו ההלכה, אמנם להשיב מפני הכבוד הנני כותב בקיצור נמרך כי לפענ״ד שוא״ת עדיף, ומוטב להתפלל בביתו ׳מלהתפלל בביהכ״נ שמחללין שבת בפרהסיא, ובפרט שאינו מבורר גם בי׳מות החול אם יש ציבור שלם וש״ז שאינם מחללים שבת בפרהסיא, והמחלל שבת בפרהסיא אסור לצרפו למנין ואין להם דין ציבור וברכת הש״ן לבטלה ואסור לענות אמריו. והנה מבואר בגמרא ר״ה דף ל״ה ובטור או״ס סימן תקצ׳׳א דעם שבשדות וזקן או מולה הש״ן פוטרו, וא״כ אם מתפלל בביתו יכול לכוין דעתו לצבור וש״ן המעולה שבישראל לפוטרו וזה טוב יותר, כתבתי לו דעתי העני׳ בקיצור נמרן ואתו הבחירה לפי דעתו הרחבה. והשי״ת ישלח לו רפו״ש וגמורה ועוד ינוב בשיבה טובה דשן ורענן לעמוד על המשמר משמרת כתורה ועבודת השי״ת בהרחבת הדעת, ויזכה לכוח״ט בספרן של צדיקים גמורים, ויזכנו השי״ת לראות במהרה בישועת כל ישראל ושמחתן. והנני ידידו בלתי מכירו דושת׳׳ה באה r , הק׳ יואל טייטלבוים