שו"ת דברי יואל/אורח חיים/סימן ח: הבדלים בין גרסאות בדף
יצירת דף עם התוכן "{{הודעה חשובה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ז|תווית_קודם=אורח חיים סימן ז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ט|תווית_הבא=אורח חיים סימן ט}} ב״ה אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט״א* אחדשה"ט באה״ר..." |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{הודעה חשובה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ז|תווית_קודם=אורח חיים סימן ז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ט|תווית_הבא=אורח חיים סימן ט}} | {{הודעה חשובה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ז|תווית_קודם=אורח חיים סימן ז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ט|תווית_הבא=אורח חיים סימן ט}} | ||
ב״ה אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט״א* אחדשה"ט באה״ר כראוי לגברא רבא דכוותי׳, הגיעגי מכתבו, והיות שלגודל טרדותי כעח לא אוכל בשו׳׳א להאריך במכתב לבאר הענין, ובפרט שהוא בלא | ב״ה אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט״א* אחדשה"ט באה״ר כראוי לגברא רבא דכוותי׳, הגיעגי מכתבו, והיות שלגודל טרדותי כעח לא אוכל בשו׳׳א להאריך במכתב לבאר הענין, ובפרט שהוא בלא תועלת כי מה אוכל לכתוב מה שאינו נגלה לפניו לרוב בקיאותו בחד״ת והוא כדאי לעצמו ׳לברר לו ההלכה, אמנם להשיב מפני הכבוד הנני כותב בקיצור נמרך כי לפענ״ד שוא״ת עדיף, ומוטב להתפלל בביתו ׳מלהתפלל בביהכ״נ שמחללין שבת בפרהסיא, ובפרט שאינו מבורר גם בי׳מות החול אם יש ציבור שלם וש״ז שאינם מחללים שבת בפרהסיא, והמחלל שבת בפרהסיא אסור לצרפו למנין ואין להם דין ציבור וברכת הש״ן לבטלה ואסור לענות אחריו. | ||
והנה מבואר בגמרא ר״ה דף ל״ה ובטור או״ח סימן תקצ׳׳א דעם שבשדות וזקן או חולה הש״ן פוטרו, וא״כ אם מתפלל בביתו יכול לכוין דעתו לצבור וש״ן המעולה שבישראל לפוטרו וזה טוב יותר, כתבתי לו דעתי העני׳ בקיצור נמרץ ואתו הבחירה לפי דעתו הרחבה. | |||
והשי״ת ישלח לו רפו״ש וגמורה ועוד ינוב בשיבה טובה דשן ורענן לעמוד על המשמר משמרת כתורה ועבודת השי״ת בהרחבת הדעת, ויזכה לכוח״ט בספרן של צדיקים גמורים, ויזכנו השי״ת לראות במהרה בישועת כל ישראל ושמחתן. | |||
והנני ידידו בלתי מכירו דושת׳׳ה באה r , הק׳ יואל טייטלבוים | והנני ידידו בלתי מכירו דושת׳׳ה באה r , הק׳ יואל טייטלבוים |
גרסה מ־21:38, 13 ביולי 2024
הודעה: דף זה דורש עריכת שגיאות בטקסט, שיפור הפיסוק וכדו' אנא עזור לנו לשפר את הדף | השימוש בטקסט הוא לצורך חיפוש ולימוד וכדו', אין להשתמש בזה לצורך מסחר בשופו"א
ב״ה אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט״א* אחדשה"ט באה״ר כראוי לגברא רבא דכוותי׳, הגיעגי מכתבו, והיות שלגודל טרדותי כעח לא אוכל בשו׳׳א להאריך במכתב לבאר הענין, ובפרט שהוא בלא תועלת כי מה אוכל לכתוב מה שאינו נגלה לפניו לרוב בקיאותו בחד״ת והוא כדאי לעצמו ׳לברר לו ההלכה, אמנם להשיב מפני הכבוד הנני כותב בקיצור נמרך כי לפענ״ד שוא״ת עדיף, ומוטב להתפלל בביתו ׳מלהתפלל בביהכ״נ שמחללין שבת בפרהסיא, ובפרט שאינו מבורר גם בי׳מות החול אם יש ציבור שלם וש״ז שאינם מחללים שבת בפרהסיא, והמחלל שבת בפרהסיא אסור לצרפו למנין ואין להם דין ציבור וברכת הש״ן לבטלה ואסור לענות אחריו.
והנה מבואר בגמרא ר״ה דף ל״ה ובטור או״ח סימן תקצ׳׳א דעם שבשדות וזקן או חולה הש״ן פוטרו, וא״כ אם מתפלל בביתו יכול לכוין דעתו לצבור וש״ן המעולה שבישראל לפוטרו וזה טוב יותר, כתבתי לו דעתי העני׳ בקיצור נמרץ ואתו הבחירה לפי דעתו הרחבה.
והשי״ת ישלח לו רפו״ש וגמורה ועוד ינוב בשיבה טובה דשן ורענן לעמוד על המשמר משמרת כתורה ועבודת השי״ת בהרחבת הדעת, ויזכה לכוח״ט בספרן של צדיקים גמורים, ויזכנו השי״ת לראות במהרה בישועת כל ישראל ושמחתן.
והנני ידידו בלתי מכירו דושת׳׳ה באה r , הק׳ יואל טייטלבוים