שו"ת דברי יואל/אורח חיים/סימן ח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך אוצר מהרי''ט
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יצירת דף עם התוכן "{{הודעה חשובה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ז|תווית_קודם=אורח חיים סימן ז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ט|תווית_הבא=אורח חיים סימן ט}} ב״ה אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט״א* אחדשה"ט באה״ר..."
 
אין תקציר עריכה
 
(6 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{הודעה חשובה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ז|תווית_קודם=אורח חיים סימן ז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ט|תווית_הבא=אורח חיים סימן ט}}
{{טקסט מסריקה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ז|תווית_קודם=אורח חיים סימן ז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_ט|תווית_הבא=אורח חיים סימן ט}}


ב״ה אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט״א* אחדשה"ט באה״ר כראוי לגברא רבא דכוותי׳, הגיעגי מכתבו, והיות שלגודל טרדותי כעח לא אוכל בשו׳׳א להאריך במכתב לבאר הענין, ובפרט שהוא בלא חופלא כי מה אוכל לכתוב מה שאינו נגלה לפניו לרוב בקיאותו בחד״ת׳ והוא כדאי לעצמו ׳לברר לו ההלכה, אמנם להשיב מפני הכבוד הנני כותב בקיצור נמרך כי לפענ״ד שוא״ת עדיף, ומוטב להתפלל בביתו ׳מלהתפלל בביהכ״נ שמחללין שבת בפרהסיא, ובפרט שאינו מבורר גם בי׳מות החול אם יש ציבור שלם וש״ז שאינם מחללים שבת בפרהסיא, והמחלל שבת בפרהסיא אסור לצרפו למנין ואין להם דין ציבור וברכת הש״ן לבטלה ואסור לענות אמריו. והנה מבואר בגמרא ר״ה דף ל״ה ובטור או״ס סימן תקצ׳׳א דעם שבשדות וזקן או מולה הש״ן פוטרו, וא״כ אם מתפלל בביתו יכול לכוין דעתו לצבור וש״ן המעולה שבישראל לפוטרו וזה טוב יותר, כתבתי לו דעתי העני׳ בקיצור נמרן ואתו הבחירה לפי דעתו הרחבה. והשי״ת ישלח לו רפו״ש וגמורה ועוד ינוב בשיבה טובה דשן ורענן לעמוד על המשמר משמרת כתורה ועבודת השי״ת בהרחבת הדעת, ויזכה לכוח״ט בספרן של צדיקים גמורים, ויזכנו השי״ת לראות במהרה בישועת כל ישראל ושמחתן.
== '''~ סימן ח ~''' ==
והנני ידידו בלתי מכירו דושת׳׳ה באה r , הק׳ יואל טייטלבוים
ב"ה
 
אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט"א
 
'''אחדשת"ה''' באה"ר כראוי לגברא רבא דכוותי', הגיעני מכתבו, והיות שלגודל טרדותי כעת לא אוכל בשו"א להאריך במכתב לבאר הענין, ובפרט שהוא בלא תועלת כי מה אוכל לכתוב מה שאינו נגלה לפניו לרוב בקיאותו בחי"ת והוא כדאי לעצמו לברר לו ההלכה, אמנם להשיב מפני הכבוד הנני כותב בקיצור נמרץ כי לפענ"ד שוא"ת עדיף, ומוטב להתפלל בביתו מלהתפלל בביהכ"נ שמחללין שבת בפרכסיא, ובפרט שאינו מבורר גם בימות החול אם יש ציבור שלם וש"ץ שאינם מחללים שבת בפרהסיא, והמחלל שבת בפרהסיא אסור לצרפו למנין ואין להם דין ציבור וברכת הש"ץ לבטלה ואסור לענות אחריו.
 
'''והנה''' מבואר בגמרא ר"ה דף ל"ה ובטור או"ת סימן תקצ"א דעם שבשדות וזקן או חולה הש"ץ פוטרו, וא"כ אם מתפלל בביתו יכול לכוין דעתו לצבור וש"ץ המעולה שבישראל לפוטרו וזה טוב יותר, כתבתי לו דעתי העני' בקיצור נמרץ ואתו הבחירה לפי דעתו הרחבה.
 
והשי"ת ישלח לו רפו"ש וגמורה י עוד ינוב בשיבה ט י בה דשן ורענן לעמוד על המשמר משמרת התורה ועבודת השי"ת בהרחבת הדעת, ויזכה לכוח"ט בספרן של צדיקים גמורים, ויזכנו השי"ת לראות במהרה בישועת כל ישראל ושמחתן.
 
והנני ידידו בלתי מכירו דושת"ה באה
 
הק' יואל טייטלבוים
 
 
'''*)''' הוא הרה"ג מוהר"ר מיכאל אליעזר ליפמאן פארשלעגער, תלמיד מובהק לבעל האבני נזר זצ"ל.
 
[[קטגוריה:שו"ת דברי יואל]]
[[קטגוריה:שו"ת דברי יואל - אורח חיים]]

גרסה אחרונה מ־21:34, 16 בנובמבר 2024

תמונה
תמונה
       הודעה! בדף זה יתכנו שגיאות וטעויות, אנא עזרו לנו לתקן אותם
       
       כמו כן השימוש בטקסט הוא אך ורק לצרכי לימוד ועיון ולא לצרכים מסחריים.
       
       אם עדיין אין ברשותכם חשבון הרשמו עכשיו בדף בקשת חשבון


  << אורח חיים סימן ז שו"ת דברי יואל אורח חיים סימן ט >>

~ סימן ח ~

ב"ה

אל כבוד הרב הגאון החסיד האמיתי שליט"א

אחדשת"ה באה"ר כראוי לגברא רבא דכוותי', הגיעני מכתבו, והיות שלגודל טרדותי כעת לא אוכל בשו"א להאריך במכתב לבאר הענין, ובפרט שהוא בלא תועלת כי מה אוכל לכתוב מה שאינו נגלה לפניו לרוב בקיאותו בחי"ת והוא כדאי לעצמו לברר לו ההלכה, אמנם להשיב מפני הכבוד הנני כותב בקיצור נמרץ כי לפענ"ד שוא"ת עדיף, ומוטב להתפלל בביתו מלהתפלל בביהכ"נ שמחללין שבת בפרכסיא, ובפרט שאינו מבורר גם בימות החול אם יש ציבור שלם וש"ץ שאינם מחללים שבת בפרהסיא, והמחלל שבת בפרהסיא אסור לצרפו למנין ואין להם דין ציבור וברכת הש"ץ לבטלה ואסור לענות אחריו.

והנה מבואר בגמרא ר"ה דף ל"ה ובטור או"ת סימן תקצ"א דעם שבשדות וזקן או חולה הש"ץ פוטרו, וא"כ אם מתפלל בביתו יכול לכוין דעתו לצבור וש"ץ המעולה שבישראל לפוטרו וזה טוב יותר, כתבתי לו דעתי העני' בקיצור נמרץ ואתו הבחירה לפי דעתו הרחבה.

והשי"ת ישלח לו רפו"ש וגמורה י עוד ינוב בשיבה ט י בה דשן ורענן לעמוד על המשמר משמרת התורה ועבודת השי"ת בהרחבת הדעת, ויזכה לכוח"ט בספרן של צדיקים גמורים, ויזכנו השי"ת לראות במהרה בישועת כל ישראל ושמחתן.

והנני ידידו בלתי מכירו דושת"ה באה"ר

הק' יואל טייטלבוים


*) הוא הרה"ג מוהר"ר מיכאל אליעזר ליפמאן פארשלעגער, תלמיד מובהק לבעל האבני נזר זצ"ל.