ויואל משה/מאמר שלש שבועות/סימן קלז

מתוך אוצר מהרי''ט
גרסה מ־15:48, 14 ביוני 2024 מאת Be69455 (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "קלז ובלאו הכי עצם המלוכה שלוקחין ישראל קודם הזמן הוא סכנה עצומה לכלל ישראל כמבואר בעקידה (פרשת וישלח שער ששה ועשרים) על הכתוב (בראשית ל"ג, י"ב) נסעה ונלכה וגו' שאין ספק שסוף הסיפור הזה מוכיח עד אחרית הימים, והוא כשאמר ליה נסעה ונלכה ואלכה לנגדך הראה מדבריו ש...")
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

קלז

ובלאו הכי עצם המלוכה שלוקחין ישראל קודם הזמן הוא סכנה עצומה לכלל ישראל כמבואר בעקידה (פרשת וישלח שער ששה ועשרים) על הכתוב (בראשית ל"ג, י"ב) נסעה ונלכה וגו' שאין ספק שסוף הסיפור הזה מוכיח עד אחרית הימים, והוא כשאמר ליה נסעה ונלכה ואלכה לנגדך הראה מדבריו שהיה אפשר שיהיה ענינם על מצב שוה או קרוב אליו, ויעקב אבינו ע"ה אמר בתשובתו אם ידפקום יום אחד למהר את הקץ טרם יחפץ ומתו כל הצאן. והרי שגם עשו עצמו רצה לחלוק כבוד ליעקב אבינו ע"ה שיהיה לו מלוכה טרם הקץ שוה אליו, אבל יעקב אבינו ע"ה אמר שבמהירת יום אחד טרם הקץ הכל בסכנה, ודחה זה מלקבלו. ועכשיו בעונותינו הרבים ששרו של עשיו הוא הס"מ נתן מתנה זו להמינים והאפיקורסים שיתפשט כח המינות בעולם, הכל מקבלין אותו באהבה. והאומרים שיש במלכות המינים הצלת נפשות, כופרים בתורה הקדושה שהעידה כמה פעמים ההיפך.