שו"ת דברי יואל/יורה דעה/סימן נב

מתוך אוצר מהרי''ט
גרסה מ־19:37, 21 בדצמבר 2024 מאת Be69455 (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "{{טקסט מסריקה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/יורה דעה/סימן_מא|תווית_קודם=יורה דעה סימן מא|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/יורה_דעה/סימן_מג|תווית_הבא=יורה דעה סימן מג}} == '''~ סימן מב ~''' == ב<nowiki>''</nowiki>ה לכבוד הה<nowiki>''ג מו''ה יצחק ט...")
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תמונה
תמונה
       הודעה! בדף זה יתכנו שגיאות וטעויות, אנא עזרו לנו לתקן אותם
       
       כמו כן השימוש בטקסט הוא אך ורק לצרכי לימוד ועיון ולא לצרכים מסחריים.
       
       אם עדיין אין ברשותכם חשבון הרשמו עכשיו בדף בקשת חשבון


  << יורה דעה סימן מא שו"ת דברי יואל יורה דעה סימן מג >>

~ סימן מב ~

ב''ה

לכבוד הה''ג מו''ה יצחק טיגערמאן נ''י

אבדק''ק ב'טשאבא.

מכתבן הגיעני בדבר נתיצת תנור שעמד לבישול עבור צורך מקום לביהמ''ד. הנה קבלתי מפי אבא מארי הגה''ק זצוק''ל שקיבל מאבותיו זי''ע, שבמקום צורך גדול לנתוץ תנור שעמד לאפיה, הורו ליקח התנור עם כל עפר הקרקע שתחתיו בעומק אמה ולהשליכם למים או למקום אתר שאין דריסת רגל בנ''א הולכים ושבים, ועפר אחר יקחו למלא את מקום החפירה, וככה יעשו סביב לתנור ברוחב ג' טפחים ושיעור אמה כבר מבואר בפוסקים, וראוי לעשות בכזה כדעת המחמירין בשיעורא כי חמירא סכנתא ועכ''פ בדרך זה שהקילו במקום צורך גדול אף בתנור שהיה לאפיה, ק''ו שאפשר להקל באופן זה בתנור שלא היה אלא לבישול, דלשון הצוואה (צוואת ריה''ח סימן נ''ח) הוא בפירוש תנור שאופין בו, וכעין זה כבר אחז''ל והבו לה דלא להוסיף עלה, אך יען שעניני סכנה חמירי ראוי לעשות התקנה שכתבתי ורעה אליהם לא יאונה.

והנני ידידו דושת''ה באה''ר


הק' יואל טייטלבוים