שו"ת דברי יואל/יורה דעה/סימן לט

מתוך אוצר מהרי''ט
גרסה מ־22:28, 7 בדצמבר 2024 מאת Be69455 (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/יורדה_דעה/סימן_לח|תווית_קודם=יורה דעה סימן לח|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/יורה_דעה/סימן_מ|תווית_הבא=יורה דעה סימן מ}} == '''~ סימן לט ~''' == ב"ה גמר טוב ויש"ר אל כבוד הרבני הנגיד המרומם יקר ונכבד...")
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
  << יורה דעה סימן לח שו"ת דברי יואל יורה דעה סימן מ >>

~ סימן לט ~

ב"ה

גמר טוב ויש"ר אל כבוד הרבני הנגיד המרומם יקר ונכבד ומאוד נעלה רודף צדקות וחסדים יו"ש וכו' כש"ת מוה"ר יודא ליבוש רובינפעלד נ"י.

אחדשה"ט, הגיעני מכתבו ע"ד הרוצים להתיר שחיטת בהמות ע"י בעטייבונג מקודם. הנה טרידנא טובא כעת בימים הקדושים ולא אוכל להאריך, אבל הדבר פשוט שחלילה להתיר דבר חדש כזה במה שנוגע לאיסור נבילה ר"ל, ומי יוכל להבחין אם לפעמים הוא ממית הבהמה ע"י פעולה זו או גורם דבר שעושה אורה טריפה, ולא לחנם לא רצו הגדולים שבדור שלפנינו להתיר זה בשום אופן, והשו"ב שהוא קל בדעתו להקל לעשות מעשה כזה נגד דעת גדולי הדור שאסרו, בלאו הכי אסור לאכול משחיטתו, ולא ראיתי להאריך כעת בדבר

פשוט כזה מגודל הטרדות מלבד טרדות הימים הקדושים רוב הטרדות והדאגות מפגעי הזמן מגזירות קשות ר"ל. השי"ת ירחם ורךציאנו במהרה מאפילה לאורה, וכ"ת נ"י יתברך בגמר טוב ויתמלאו כל משאלות לבבו לטובה כנפשו וכלו"נ ידידו דושה"ט באה"ר

הק' יואל טייטלבוים