על הגאולה ועל התמורה/קיג

מתוך אוצר מהרי''ט
גרסה מ־12:34, 7 ביוני 2024 מאת Be69455 (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "קיג והנה פשוטו של מקרא מיירי באיסור אכילת הדם, אבל יש בו רמז גם לשפיכת דמים שבישראל, דאיתא בכתבי האר"י ז"ל בשער הגלגולים הקדמה כ"ב, וזה לשונו, מי ששופך דמים בעולם הזה, מתגלגל במים, וסימניך על הארץ תשפכנו כמים (דברים י"ב, כ"ד), וענשו הוא, שעומד בקילוח המים, ושם ה...")
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

קיג

והנה פשוטו של מקרא מיירי באיסור אכילת הדם, אבל יש בו רמז גם לשפיכת דמים שבישראל, דאיתא בכתבי האר"י ז"ל בשער הגלגולים הקדמה כ"ב, וזה לשונו, מי ששופך דמים בעולם הזה, מתגלגל במים, וסימניך על הארץ תשפכנו כמים (דברים י"ב, כ"ד), וענשו הוא, שעומד בקילוח המים, ושם המים נקלחים עליו תמיד, והוא רוצה לקום ולעמוד, והמים מפילים אותו בכל רגע, ואין לו מנוחה כלל, ותמיד הוא מתגלגל סביב במקום קילוח המים ההם יעיי"ש, ועכ"פ נתן סימן לשופך דמים באותו הקרא דעל הארץ תשפכנו כמים, שלפי פשוטו קאי רק על איסור אכילת הדם, ועל כרחך שנרמז בזה גם ענין שפיכת דמים, דליכא מידי דלא רמיזא באורייתא (תענית ט.), כל מה שהיה, וכל מה שעתיד להיות עד סוף כל הדורות.

והנה אותה כת הציונית יש להם חלק בראש בעון שפיכת דמים באופנים שלא היה עוד כזאת בישראל. וכבר זכרתי (סי' מ"ו) מה שנודע לכל יודעי דבר, שכל הריגות הנוראים שהיו בגרמניא ברוב ישראל מסלתה ומשמנה היה בסיבת הרעיון הטמא של הקמת אותה המדינה. לא עת האסף פה, אבל יש על זה בירורים שאין להסתפק בהם. ובעצמם כתבו שבדם ירשו הארץ, כמובא מכתב זה בספר מן המיצר () מה שראה בעיניו. גם הרבה מעשים רעים של שפיכת דמים עשו, עד אין שיעור וערך, שאין לפורטם על הכתב, וקצר היריעה מהכיל. גם המלחמות שעשו בתלתא זימני, בכיבוש הארץ, ובכיבוש סיני, ובכיבוש שעשו עכשיו, הכל היה שלא כדת של תורה, כאשר נתבאר לעיל, ואין בזה אלא דין של שפיכת דמים, ששפכו דמים הרבה מישראל עבור נצחונם וגאותם להרחיב גבול מלכותם, מלכות המינות המנאצת את ה' באופן נורא.

ולפי דברי האר"י ז"ל הם עומדים להתגלגל במים עבור שפיכת דמים. ולעת עתה נתגלגל שפיכת דמים עבור המים, שבשביל זכות מעבר המים שלקחו ביד חזקה שפכו הרבה דמים של ישראל כמים. ואין ספק שכל מעשיהם והצלחותיהם של מתועבים כאלה, אף אילו היה נעשו נסים ומופתים נוראים על ידיהם, אינו אלא מן הסטרא אחרא רח"ל, אשר כחות הסטרא אחרא להראות מופתים הוא בא מבני אדם הנפתים אחריהם, כמובא למעלה (סי' קיב), ובאור החיים הק' (פ' יתרו הנ"ל בסי' קיב) כתב כן על כל עבודה זרה שבעולם, שהווית כחה בא על ידי העובדים אותה. ועל כן נרמז גם זה בקרא דרק חזק, שאם יתחזקו ישראל באמונת ה', כמו שכתב הרמב"ן ז"ל, בכי האי גוונא שמדבריהם לא יירא ומפניהם אל יחת, ולא יתן להם כח וחיזוק, יוצמח מזה לבלתי אכול הדם, שלא ירחץ עוד השטן כל כך בדמם של ישראל, שכל אלה השפיכת דמים הוא מכח הסטרא אחרא המאמצת כחם להראות גבורתם להמשיך עליהם לבבות בני ישראל, בצורה של נסים ונפלאות.