על הגאולה ועל התמורה/קכד

מתוך אוצר מהרי''ט
גרסה מ־12:36, 7 ביוני 2024 מאת Be69455 (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "קכד ומעתה, נחזי אנן במצבינו השפל בעוה"ר, והתבוננו מאוד, כפירש"י ז"ל להסתכל בדבר יפה, הן היתה כזאת כמהפכה הרעה שנעשה כעת בישראל, אשר כמה אנשים שומרי תורה ומצות אשר הכירו עד עכשיו טומאת הציונות אשר כל מעשיה ותחבולותיה והצלחותיה היא מעשה השטן להסית ולהדיח עם...")
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

קכד

ומעתה, נחזי אנן במצבינו השפל בעוה"ר, והתבוננו מאוד, כפירש"י ז"ל להסתכל בדבר יפה, הן היתה כזאת כמהפכה הרעה שנעשה כעת בישראל, אשר כמה אנשים שומרי תורה ומצות אשר הכירו עד עכשיו טומאת הציונות אשר כל מעשיה ותחבולותיה והצלחותיה היא מעשה השטן להסית ולהדיח עם רב מישראל, ופתאום נהפך לבם בקרבם ומדברים כאחד הציונים המובהקים, ומתפעלים כל כך מהצלחת הרשעים, אף במה שנוגע לעיקרי האמונה, ובבית המדרש הוא צועק בקול איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת, בפרוח רשעים וגו' להגיד כי ישר ה' וגו' (תהלים צ"ב, ז'-ט"ז), ואינו מרגיש כלל כי הוא בעצמו הוא מאותן הכסילים, במלוא מובן המלה, להתפעל כל כך מפריחת והצלחת הרשעים. ומי לא ידע שכן דרך השטן, להרבות מעשים ותחבולות שונות אף בנסים יותר גדולים, להסתבב מעשים שונים ומשונים של צביעות ורמאות בשוא ובשקר לסמות עיני הכשרים, לירד לחדרי בטנם, כאשר הארכתי קצת בזה למעלה. ועוד הרבה יותר ממה שכתבתי יש בזה הענין, מה שקצר היריעה מהכיל להביא הכל על הגליון. וכל זה הם דברים גלוים וידועים לעיני כל יודעי ספר, אלא שצריך ליתן לב להתבונן בדבר. והאיך אפשר שהמאמין באמת בהשי"ת ובתורתו הקדושה לא ישים אל לבו להתבונן ולבקש האמת, אלא יפנה לבו אל האלילים של הציונות.

ובעצם המלחמה, כבר כתבתי (סי' ו'-ז') שלא היה בה נס כלל, אלא הצלחה מרובה, כאשר אנו רואים כמה פעמים אף בסתם בני אדם עשירים שמצליחים הצלחה יתירה להתעשר יותר מהרגיל, ואינו עולה על הדעת לחשוב שהוא נס, אלא הצלחה יתירה מהטבע. אמנם המהפכה הזאת שנהפכו כל כך לבבות בני ישראל לדברי שוא והבל, זה אי אפשר כלל בדרך הטבע לפי שכל האנושי, אלא הוא נס גדול מהס"מ, כמו שנעשה גם ביום ראשון של יצירת האדם שעשה הס"מ נסים נוראים בשביל להסית יציר כפיו של הקב"ה, כאשר הבאתי למעלה (סי' ט"ז-כ') מדברי הראשונים ז"ל.

ובאותן שכבר נזרקה מינות בלבבם אין תימה, כי אינם צריכים אלא לעילה כל דהו שיוכלו להגיד במו פיהם מה שכבר נשרש בלבבם. וגם אותן המשוחדים מכבוד וממון וכדומה, גם כן אין תימה, כי השוחד יעור. אבל התימה היא שיש גם אנשים כשרים ההולכים לפי תומם, ואין להם שום תועלת בזה, ואף על פי כן נפלו בשוחה העמוקה, עצת הקליפה הטמאה הנוראה הזו. וזה כמו שמתמיה הכתוב, המיר כבודי אף בלא יועיל, ועל כרחך שאין זה אלא מכחו של הס"מ להביא רוח שטות בעולם אף באופן שאי אפשר להבינו, כמו שקרא לו הקב"ה, שוטה שבעולם. ויש בזה המליצה ישרה שאמר המלאך מיכאל בזה לדונם כשוגגים, ויועיל תשובתם אם יתנו לב להתרחק מרשעים, ולילך בדרכי ה', דרך הצדיקים הקדושים שבדורות שלפנינו, כמאמר הכתוב (שה"ש א', ח') צאי לך בעקבי הצאן, ויאר ה' פניו אלינו בעזרתו יתברך שמו.