שו"ת דברי יואל/אורח חיים/סימן יח: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ | {{טקסט מסריקה}} | ||
{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יז|תווית_קודם=אורח חיים סימן יז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יט|תווית_הבא=אורח חיים סימן יט}} | |||
(* זהו שיטח רוב הראשונים וכן פסק השו״ע (או״ח סימן רס״א סעיף ב׳( ונושאי כליו כדעש ר״ח (שבש דף ל׳׳ה פ״א ועוד) כמבואר באריכוש בספר מנחש כהן (ספר מבוא השמש מאמר א׳ פ״ג ופ״ט), וכן דעש רוב גדולי אחרונים דשני שקיעוש ׳לשמש ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גימור, ואחר שקיעה השניה הוא בין השמשוש עד צאש הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כישד שלא שמוט, בפרט .באיסור שבש החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשוש מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה, שאז וודאי . לילה לשיטש הג״ל. ,אמנם ראוי לחוש .לחומרא לשיטש הגאונים וסייעתם שסוברים שמשחילש השקיעה ראשונה הוא ביה״ש, ויש להקדים הדלקש הנרוש בעש״ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאש דעש הגאונים הנ״ל ובפרט באיסור חמור דאורייתא. | (* זהו שיטח רוב הראשונים וכן פסק השו״ע (או״ח סימן רס״א סעיף ב׳( ונושאי כליו כדעש ר״ח (שבש דף ל׳׳ה פ״א ועוד) כמבואר באריכוש בספר מנחש כהן (ספר מבוא השמש מאמר א׳ פ״ג ופ״ט), וכן דעש רוב גדולי אחרונים דשני שקיעוש ׳לשמש ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גימור, ואחר שקיעה השניה הוא בין השמשוש עד צאש הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כישד שלא שמוט, בפרט .באיסור שבש החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשוש מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה, שאז וודאי . לילה לשיטש הג״ל. ,אמנם ראוי לחוש .לחומרא לשיטש הגאונים וסייעתם שסוברים שמשחילש השקיעה ראשונה הוא ביה״ש, ויש להקדים הדלקש הנרוש בעש״ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאש דעש הגאונים הנ״ל ובפרט באיסור חמור דאורייתא. | ||
(* הגהה זו !נדפסה ע״פ פקודח רבינו כספר ״דרך החיים״ הלכות שבה זמן הדלקת הנר וקבלת שבת דין א׳, בשולי הגליוון. | (* הגהה זו !נדפסה ע״פ פקודח רבינו כספר ״דרך החיים״ הלכות שבה זמן הדלקת הנר וקבלת שבת דין א׳, בשולי הגליוון. |
גרסה מ־20:43, 15 באוקטובר 2024
הודעה! בדף זה יתכנו שגיאות וטעויות, אנא עזרו לנו לתקן אותם כמו כן השימוש בטקסט הוא אך ורק לצרכי לימוד ועיון ולא לצרכים מסחריים. אם עדיין אין ברשותכם חשבון הרשמו עכשיו בדף בקשת חשבון
(* זהו שיטח רוב הראשונים וכן פסק השו״ע (או״ח סימן רס״א סעיף ב׳( ונושאי כליו כדעש ר״ח (שבש דף ל׳׳ה פ״א ועוד) כמבואר באריכוש בספר מנחש כהן (ספר מבוא השמש מאמר א׳ פ״ג ופ״ט), וכן דעש רוב גדולי אחרונים דשני שקיעוש ׳לשמש ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גימור, ואחר שקיעה השניה הוא בין השמשוש עד צאש הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כישד שלא שמוט, בפרט .באיסור שבש החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשוש מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה, שאז וודאי . לילה לשיטש הג״ל. ,אמנם ראוי לחוש .לחומרא לשיטש הגאונים וסייעתם שסוברים שמשחילש השקיעה ראשונה הוא ביה״ש, ויש להקדים הדלקש הנרוש בעש״ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאש דעש הגאונים הנ״ל ובפרט באיסור חמור דאורייתא.
(* הגהה זו !נדפסה ע״פ פקודח רבינו כספר ״דרך החיים״ הלכות שבה זמן הדלקת הנר וקבלת שבת דין א׳, בשולי הגליוון.