שו"ת דברי יואל/אורח חיים/סימן יח: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{הודעה חשובה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יז|תווית_קודם=אורח חיים סימן יז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יט|תווית_הבא=אורח חיים סימן יט}} | {{הודעה חשובה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יז|תווית_קודם=אורח חיים סימן יז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יט|תווית_הבא=אורח חיים סימן יט}} | ||
(* זהו שיטח רוב הראשונים וכן פסק השו״ע (או״ח סימן רס״א סעיף ב׳( ונושאי כליו כדעש ר״ח (שבש דף ל׳׳ה פ״א ועוד) כמבואר באריכוש בספר מנחש כהן (ספר מבוא השמש מאמר א׳ פ״ג ופ״ט), וכן דעש רוב גדולי אחרונים דשני שקיעוש ׳לשמש ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גימור, ואחר שקיעה השניה הוא בין השמשוש עד צאש הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כישד שלא שמוט, בפרט .באיסור שבש החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשוש מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה, שאז וודאי . לילה לשיטש הג״ל. ,אמנם ראוי לחוש .לחומרא לשיטש הגאונים וסייעתם שסוברים שמשחילש השקיעה ראשונה הוא ביה״ש, ויש להקדים הדלקש הנרוש בעש״ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאש דעש הגאונים הנ״ל ובפרט באיסור חמור דאורייתא. | |||
(* הגהה זו !נדפסה ע״פ פקודח רבינו כספר ״דרך החיים״ הלכות שבה זמן הדלקת הנר וקבלת שבת דין א׳, בשולי הגליוון. | (* הגהה זו !נדפסה ע״פ פקודח רבינו כספר ״דרך החיים״ הלכות שבה זמן הדלקת הנר וקבלת שבת דין א׳, בשולי הגליוון. |
גרסה מ־16:01, 22 ביולי 2024
הודעה: דף זה דורש עריכת שגיאות בטקסט, שיפור הפיסוק וכדו' אנא עזור לנו לשפר את הדף | השימוש בטקסט הוא לצורך חיפוש ולימוד וכדו', אין להשתמש בזה לצורך מסחר בשופו"א
(* זהו שיטח רוב הראשונים וכן פסק השו״ע (או״ח סימן רס״א סעיף ב׳( ונושאי כליו כדעש ר״ח (שבש דף ל׳׳ה פ״א ועוד) כמבואר באריכוש בספר מנחש כהן (ספר מבוא השמש מאמר א׳ פ״ג ופ״ט), וכן דעש רוב גדולי אחרונים דשני שקיעוש ׳לשמש ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גימור, ואחר שקיעה השניה הוא בין השמשוש עד צאש הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כישד שלא שמוט, בפרט .באיסור שבש החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשוש מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה, שאז וודאי . לילה לשיטש הג״ל. ,אמנם ראוי לחוש .לחומרא לשיטש הגאונים וסייעתם שסוברים שמשחילש השקיעה ראשונה הוא ביה״ש, ויש להקדים הדלקש הנרוש בעש״ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאש דעש הגאונים הנ״ל ובפרט באיסור חמור דאורייתא.
(* הגהה זו !נדפסה ע״פ פקודח רבינו כספר ״דרך החיים״ הלכות שבה זמן הדלקת הנר וקבלת שבת דין א׳, בשולי הגליוון.