על הגאולה ועל התמורה/קטו: הבדלים בין גרסאות בדף
יצירת דף עם התוכן "קטו והנה עדיין הם עומדים במרדם ומגדילים אשמיהם עוד הרבה במדה גדושה יותר, הן בניתוחי המתים ביד חזקה, ובחילול שבת, וכהנה וכהנה, כי קבלו חיזוק יותר מהמספרים בנסים ונפלאות שלהם. ובגמרא יומא דף ט' ע"א, מקדש ראשון מפני מה חרב, מפני שהיו בו שלשה דברים, עבודה זרה וג..." |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
קטו | {{ניווט|דף_ראשי=על הגאולה ועל התמורה|תווית_דף_ראשי=על הגאולה ועל התמורה|הבא=על הגאולה ועל התמורה/קטז|תווית_הבא=סימן קטז|תווית_קודם=סימן קיד|קודם=על הגאולה ועל התמורה/קיד}} | ||
=='''~קטו~'''== | |||
והנה עדיין הם עומדים במרדם ומגדילים אשמיהם עוד הרבה במדה גדושה יותר, הן בניתוחי המתים ביד חזקה, ובחילול שבת, וכהנה וכהנה, כי קבלו חיזוק יותר מהמספרים בנסים ונפלאות שלהם. ובגמרא יומא דף ט' ע"א, מקדש ראשון מפני מה חרב, מפני שהיו בו שלשה דברים, עבודה זרה וגילוי עריות ושפיכות דמים. ואלו השלשה המה אצלם עכשיו עד קצה האחרון, שמלאו כל הארץ בעבודה זרה ומינות הגרוע יותר מעבודה זרה. וגם בגילוי עריות, בחציפות ופריצות, גם במקומות הקדושים, באופן מבהיל. ובשפיכת דמים, מלאו ידיהם דמים, כאשר נתבאר לעיל (סי' מ"ו). ומי יודע מה יצמח עוד מזה ח"ו, מי לא יירא ולא יפחד ממה שצווח הכתוב והבאתי חרב נוקמת נקם ברית של תורה, וצריכין לרחמי שמים מרובין, יחוס על עם עני ואביון, אולי ירחם. | והנה עדיין הם עומדים במרדם ומגדילים אשמיהם עוד הרבה במדה גדושה יותר, הן בניתוחי המתים ביד חזקה, ובחילול שבת, וכהנה וכהנה, כי קבלו חיזוק יותר מהמספרים בנסים ונפלאות שלהם. ובגמרא יומא דף ט' ע"א, מקדש ראשון מפני מה חרב, מפני שהיו בו שלשה דברים, עבודה זרה וגילוי עריות ושפיכות דמים. ואלו השלשה המה אצלם עכשיו עד קצה האחרון, שמלאו כל הארץ בעבודה זרה ומינות הגרוע יותר מעבודה זרה. וגם בגילוי עריות, בחציפות ופריצות, גם במקומות הקדושים, באופן מבהיל. ובשפיכת דמים, מלאו ידיהם דמים, כאשר נתבאר לעיל (סי' מ"ו). ומי יודע מה יצמח עוד מזה ח"ו, מי לא יירא ולא יפחד ממה שצווח הכתוב והבאתי חרב נוקמת נקם ברית של תורה, וצריכין לרחמי שמים מרובין, יחוס על עם עני ואביון, אולי ירחם. |
גרסה אחרונה מ־09:11, 18 באוקטובר 2024
~קטו~
והנה עדיין הם עומדים במרדם ומגדילים אשמיהם עוד הרבה במדה גדושה יותר, הן בניתוחי המתים ביד חזקה, ובחילול שבת, וכהנה וכהנה, כי קבלו חיזוק יותר מהמספרים בנסים ונפלאות שלהם. ובגמרא יומא דף ט' ע"א, מקדש ראשון מפני מה חרב, מפני שהיו בו שלשה דברים, עבודה זרה וגילוי עריות ושפיכות דמים. ואלו השלשה המה אצלם עכשיו עד קצה האחרון, שמלאו כל הארץ בעבודה זרה ומינות הגרוע יותר מעבודה זרה. וגם בגילוי עריות, בחציפות ופריצות, גם במקומות הקדושים, באופן מבהיל. ובשפיכת דמים, מלאו ידיהם דמים, כאשר נתבאר לעיל (סי' מ"ו). ומי יודע מה יצמח עוד מזה ח"ו, מי לא יירא ולא יפחד ממה שצווח הכתוב והבאתי חרב נוקמת נקם ברית של תורה, וצריכין לרחמי שמים מרובין, יחוס על עם עני ואביון, אולי ירחם.
ובפסוק מיכה ג' י', בונה ציון בדמים, וירושלים בעולה, ופי' הרד"ק, שכל אחד מהראשים והקצינים בונה ביתו בדמים, בעושק, שהוא כאילו שופך דמים, וירושלים בעולה, שהיו לוקחים כופר משופכי דמים יעיי"ש, ומכל שכן כשמגדילים שמם על ידי שפיכת דמים ממש, שנורא הוא. ובגמרא שבת (קלט.) בונה ציון בדמים וגו' ראשיה בשחד ישפטו וכו' (שם י'-י"א), לפיכך מביא הקב"ה שלשה פורעניות. והנה הכתוב ראשיה בשוחד ישפטו מקושר ברישא דקרא, בונה ציון בדמים.
ודא עקא, ששופטין ושוקלין הענין בסמיות עינים על ידי השוחד העצום של הצלחותיהם, אשר כל משכיל על דבר, אם יתבונן בדעה צלולה לא יסתפק שכל הצלחותיהם ותנועותיהם, הכל אשר לכל אינו אלא מהס"מ והסטרא אחרא העמוקה המפתה את דורינו השפל. וצריך ליזהר באזהרה נוראה שלא ליתן להם חיזוק, לא בדיבור ולא במעשה ולא במחשבה, ואף ההירהור בזה הוי הרהורי מינות ועבודה זרה, שפוגם מאוד אף במחשבה קלה. וגם ההליכה אל כל המקומות הקדושים שכבשו כעת בדמים שלא כדת של תורה, הוא להם לחיזוק עצום להתפאר בהם, ולהיות להם לכסות עינים על כל תועבותיהם, שעושים על ידי זה כל מקומות הקדושים כמערת פריצים, כאשר הארכתי לעיל (סי' צ"ב-צ"ג, וסי' צ"ח). ואשר על כן, הירא את ה' לא יקח חבל בכל מה שבא על ידי תועבותיהם, לא מיניה ולא מקצתו.
והשי"ת יהיה בעזריכם בתפלות הגונות בבית הכנסת ובבית המדרש, שאין שם מינות וכפירה רח"ל. ובבית המדרש, שמה תכוונו לבכם אל מקום המקדש, שאמרו חכמינו ז"ל (כתובות עה.) אחד הדר שם ואחד המצפה לראותה, וכאשר כתבתי לעיל (סי' ק"ב) ההסבר מדברי הרמב"ן, ותבקשו רחמים על ישראל ועל מקומות הקדושים, ותתחזקו ותתאמצו אך באמונה שלימה ובתורתו הקדושה, וזה רצון הבורא יתברך שמו, וירחם עליכם השי"ת להצילכם מכל רע, ושלא להלכד (ברשות) [ברשת] הרשעים המחטיאים האלה, ויהי חסד ה' חופף עליכם כל הימים, ונזכה במהרה לקבל פני משיח צדקינו בקדושה ובטהרה, ולזכות לראות בישועת כל ישראל ושמחתן במהרה בימינו, אמן.