ויואל משה/מאמר שלש שבועות/סימן כז: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
יצירת דף עם התוכן "כז וגם הגירסא שהביא ברש"י ז"ל שלא ירחקו את הקץ ופירש שלא ירחקו אותו בעוונם, גם זה אינו מובן, דאם כוונתו על כל התורה כולה שלא יעשו עוונות שכולם מעכבים את הגאולה, על זה כבר מושבעים ועומדים אנחנו מהר סיני שלא לעבור על שום דבר מהתורה הקדושה, ואין שבועה חלה על שב..." |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
כז | {{ניווט|דף_ראשי=ויואל משה/מאמר שלש שבועות|תווית_דף_ראשי=מאמר שלוש שבועות|הבא=ויואל משה/מאמר שלש שבועות/סימן כח|תווית_הבא=סימן כח|תווית_קודם=סימן כו|קודם=ויואל משה/מאמר שלש שבועות/סימן כו}} | ||
== '''~ סימן כז ~''' == | |||
וגם הגירסא שהביא ברש"י ז"ל שלא ירחקו את הקץ ופירש שלא ירחקו אותו בעוונם, גם זה אינו מובן, דאם כוונתו על כל התורה כולה שלא יעשו עוונות שכולם מעכבים את הגאולה, על זה כבר מושבעים ועומדים אנחנו מהר סיני שלא לעבור על שום דבר מהתורה הקדושה, ואין שבועה חלה על שבועה כמבואר בגמרא ( ), ואם הכוונה על איזה ענין פרטי שמביא לידי כך שמעכב את הגאולה אם כן היה לו לבאר על איזה ענין סובבת השבועה הזאת. ובמדרשים מבואר הגירסא שלא ידחקו כאשר הביאו על זה ראיה מבני אפרים ובן כוזיבא ושאר מעשיות שהיו באופן דחיקה קודם הזמן, וכן הוא גם במפרשים. | וגם הגירסא שהביא ברש"י ז"ל שלא ירחקו את הקץ ופירש שלא ירחקו אותו בעוונם, גם זה אינו מובן, דאם כוונתו על כל התורה כולה שלא יעשו עוונות שכולם מעכבים את הגאולה, על זה כבר מושבעים ועומדים אנחנו מהר סיני שלא לעבור על שום דבר מהתורה הקדושה, ואין שבועה חלה על שבועה כמבואר בגמרא ( ), ואם הכוונה על איזה ענין פרטי שמביא לידי כך שמעכב את הגאולה אם כן היה לו לבאר על איזה ענין סובבת השבועה הזאת. ובמדרשים מבואר הגירסא שלא ידחקו כאשר הביאו על זה ראיה מבני אפרים ובן כוזיבא ושאר מעשיות שהיו באופן דחיקה קודם הזמן, וכן הוא גם במפרשים. | ||
[[קטגוריה:ויואל משה]] [[קטגוריה:ויואל משה – מאמר שלש שבועות]] | [[קטגוריה:ויואל משה]] [[קטגוריה:ויואל משה – מאמר שלש שבועות]] |
גרסה אחרונה מ־15:31, 4 בספטמבר 2024
~ סימן כז ~
וגם הגירסא שהביא ברש"י ז"ל שלא ירחקו את הקץ ופירש שלא ירחקו אותו בעוונם, גם זה אינו מובן, דאם כוונתו על כל התורה כולה שלא יעשו עוונות שכולם מעכבים את הגאולה, על זה כבר מושבעים ועומדים אנחנו מהר סיני שלא לעבור על שום דבר מהתורה הקדושה, ואין שבועה חלה על שבועה כמבואר בגמרא ( ), ואם הכוונה על איזה ענין פרטי שמביא לידי כך שמעכב את הגאולה אם כן היה לו לבאר על איזה ענין סובבת השבועה הזאת. ובמדרשים מבואר הגירסא שלא ידחקו כאשר הביאו על זה ראיה מבני אפרים ובן כוזיבא ושאר מעשיות שהיו באופן דחיקה קודם הזמן, וכן הוא גם במפרשים.