שו"ת דברי יואל/אורח חיים/סימן יח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך אוצר מהרי''ט
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{הודעה חשובה}}{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יז|תווית_קודם=אורח חיים סימן יז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יט|תווית_הבא=אורח חיים סימן יט}}
{{טקסט מסריקה}}
(* זהו שיטח רוב הראשונים וכן פסק השו״ע )או״ח סימן רס״א סעיף ב׳( ונושאי כליו כדעש ר״ח )שבש דף ל׳׳ה פ״א ועוד(, כמבואר באריכוש בספר מנחש כהן )ספר מבוא השמש מאמר א׳ פ״ג ופ״ט(, וכן דעש רוב גדולי אחרונים דשני שקיעוש ׳לשמש ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גימור, ואחר שקיעה השניה הוא בין השמשוש עד צאש הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כישד שלא שמוט, בפרט .באיסור שבש החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשוש מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה, שאז וודאי . לילה לשיטש הג״ל. ,אמנם ראוי לחוש .לחומרא לשיטש הגאונים וסייעתם שסוברים שמשחילש השקיעה ראשונה הוא ביה״ש, ויש להקדים הדלקש הנרוש בעש״ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאש דעש הגאונים הנ״ל ובפרט באיסור חמור דאורייתא.
{{ניווט|קודם=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יז|תווית_קודם=אורח חיים סימן יז|דף_ראשי=שו"ת_דברי_יואל|תווית_דף_ראשי=שו"ת דברי יואל|הבא=שו"ת_דברי_יואל/אורח_חיים/סימן_יט|תווית_הבא=אורח חיים סימן יט}}


== '''~ סימן יח ~''' ==
<nowiki>*</nowiki>) זהו שיטת רוב הראשונים וכן פסק השו"ע (או"ח סימן רס"א סעיף ב') ונושאי כליו כדעת ר"ת (שבת דף ל"ה ע"א ועוד), כמבואר באריכות בספר מנחת כהן (ספר מביא השמש מאמר א' פ"ג ופ"ט), וכן דעת רוב גדולי אחרונים דשני שקיעות לשמש ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גמור, ואחר שקיעה השניה הוא בין השמשות עד צאת הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כיתד שלא תמוט, בפרט באיסור שבת החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשות מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה, שאז וודאי לילה לשיטת הנ"ל.


(* הגהה זו !נדפסה ע״פ פקודח רבינו כספר ״דרך החיים״ הלכות שבה זמן הדלקת הנר וקבלת שבת דין א׳, בשולי הגליוון.
אמנם ראוי לחוש לחומרא לשיטת הגאונים וסייעתם שסוברים שמתחילת השקיעה ראשונה הוא ביה"ש, ויש להקדים הדלקת הנרות בעש"ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאת דעת הגאונים הנ"ל ובפרט באיסור חמור דאורייתא.
 
<nowiki>*</nowiki>) הגהה זו נדפסה ע"פ פקודת רבינו בספר "דרך החיים" הלכות שבת זמן הדלקת הנר וקבלת שבת דין א', בשולי הגליון.
 
[[קטגוריה:שו"ת דברי יואל]]
[[קטגוריה:שו"ת דברי יואל - אורח חיים]]

גרסה אחרונה מ־23:03, 23 בנובמבר 2024

תמונה
תמונה
       הודעה! בדף זה יתכנו שגיאות וטעויות, אנא עזרו לנו לתקן אותם
       
       כמו כן השימוש בטקסט הוא אך ורק לצרכי לימוד ועיון ולא לצרכים מסחריים.
       
       אם עדיין אין ברשותכם חשבון הרשמו עכשיו בדף בקשת חשבון


  << אורח חיים סימן יז שו"ת דברי יואל אורח חיים סימן יט >>

~ סימן יח ~

*) זהו שיטת רוב הראשונים וכן פסק השו"ע (או"ח סימן רס"א סעיף ב') ונושאי כליו כדעת ר"ת (שבת דף ל"ה ע"א ועוד), כמבואר באריכות בספר מנחת כהן (ספר מביא השמש מאמר א' פ"ג ופ"ט), וכן דעת רוב גדולי אחרונים דשני שקיעות לשמש ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גמור, ואחר שקיעה השניה הוא בין השמשות עד צאת הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כיתד שלא תמוט, בפרט באיסור שבת החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשות מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה, שאז וודאי לילה לשיטת הנ"ל.

אמנם ראוי לחוש לחומרא לשיטת הגאונים וסייעתם שסוברים שמתחילת השקיעה ראשונה הוא ביה"ש, ויש להקדים הדלקת הנרות בעש"ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאת דעת הגאונים הנ"ל ובפרט באיסור חמור דאורייתא.

*) הגהה זו נדפסה ע"פ פקודת רבינו בספר "דרך החיים" הלכות שבת זמן הדלקת הנר וקבלת שבת דין א', בשולי הגליון.